Barnakuten

 
 
Igår var vi på barnakuten med vår son, han har ju varit rosslig en tid nu (vilket är vanligt bland små barn med trånga luftvägar) som jag nämnt tidigare, men på senare dagar kunde man även höra ett väsande pipande ljud som jag kände inte var ok. Detta tog ju jag upp med BVC när barnläkaren var på besök en gång men fick till svar att det säkert inte var någon fara och att de inte visste riktigt vad det kunde vara utan antog att det bara var segt slem helt enkelt. Jag kan ju tala om att så var INTE fallet!
 
Nu i dagarna har han blivit lite febrig och småförkyld och vi har sett att han har haft en ansträngd andning så jag ringde in till barnakuten och fick en tid till vår barnläkare som varit med sedan dag ett, den enda läkaren jag känner förtroende för just nu som dessutom ska sluta som vår barnläkare på grund av ett annat jobb vilket gör mig orolig och ledsen, vilket fall som så konstaterade han att vår lilla bebis har akut bronkit så luftvägarna svullnat upp där av den tunga väsande andningen. Misstanken är att han har astma men det är inget de vill sätta diagnos på så tidigt än så vi ska inhalera honom var tredje timme nu (om det behövs) med Airomir i en Optichamber. Än så länge har det hjälpt honom och han sover mycket bättre och andas mycket  tystare, så vi hoppas på att inflammationen i luftrören ger med sig av sig själv nu så vi slipper byta till en med kortison i. Förhoppningsvis håller det sig enbart till att vara förkylningsrelaterat, vår lilla prins har just nu pendlat mellan 40,5 - 38,7 i feber så jag har haft en ganska vaken natt där jag vaktat lillskrutten som en hök innan det var dags för storasyster att gå till förskolan som hon fullkomligt älskar.

Kommentera här: