Kaos

Det har hänt mycket nu denna veckan, det har varit allt från habilitering, BVC till ögonläkaren med vår lilla son. Inte nog med det  så strular givetvis försäkringskassan med allting gällande föräldrapenningen samtidigt som storasyster trotsar mer än någonsin just nu. Mina känslor har varit lite överallt de senaste veckorna sedan jag fick reda på att en kamrat låg mellan liv och död och denna veckan lämnade han jordelivet vilket har gjort att jag bara skulle kunna sätta mig ner och gråta för minsta lilla. Jag tror jag är något slutkörd i kropp och själ just nu och hade behövt trycka på någon form av pausknapp ett tag.
 
Hur som helst så har vi hunnit vara hos ögonläkaren med sonen och det såg så bra och fint ut och var inte alls lika jobbigt besök som jag hade föreställt mig att det skulle vara. Otroligt skönt och nu kunde även det bockas av listan, nu är det bara vänster örat som ska kollas upp ännu en gång och jag hoppas det går bättre nästa gång.
 
Idag var vi på habiliteringen... Rena kaoset.. Inte på habiliteringen i sig utan på vår familj. Suck... Mannen var sjuk  och  satt mest i stolen som prydnad och storasyster blev helt galet trotsig där borta och ville inte för en sekund att man skulle titta på någon annan än henne. Kan tala om att jag hade väldigt svårt för att koncentrera mig och höra vad någon av dem sa där idag. Inte nog med det så en av personalen där borta som vi träffade hon pratade så lägmält när hon talade med oss så det kändes lite som ett dött lopp idag.  Så nästa gång blir det barnvakt, utan tvekan. Vi pratade i alla fall allmänt om habiliteringen, träffade en bunt nya ansikten samt vår läkare som vi hade på perinatal/neonatal som mätte, vägde och undersökte vår lilla prins. Han hade gått upp ytterligare och väger nu 4246 gram och är 54,5 lång. Han växer på bra och allting såg mycket bra ut och det tackar vi för.
 
 

Kommentera här: